Jejak Tokyo, Jepun - Facilities di Haneda International Airport



1. Shower Rooms (Arrival Lobby, 2nd Floor)


Shower Rooms ( image credit en. google)

Bagi yang stay overnight di Haneda airport tu memang tak risau laa kalau terasa nak mandi esok pagi tu.. Ada 15 cubicles yang disediakan dan dibuka 24jam tau. Harganya ¥1,030/30min seorang dan dapat cupon minuman. Tuala, Shampoo. Conditioner, sabun mandi dan hair dryer disediakan. Tapi berus gigi, pencukur, dan set penjagaan kulit kena bayar laa.


2. Toilet 

Toilet siap ada katil tu.. ( image credit en. google)

Ini salah satu facility yang kakreen suka sangat ok. Ini toilet untuk OKU dan juga mereka yang ada bawak anak kecil. Senang nak cuci dan tukar diapers anak.



Sinki Putih tu siap ada shower air panas (image credit en. google)

3. Lawson


Image credit en. google

Lawson ni antara kedai 24jam yang terkenal di jepun selain daripada Family Mart dan 7 eleven. So sementara nak ke pagi tunggu train pertama tu kalau lapar dahaga boleh laa beli kat sini. Kakreen selalu beli onigiri tuna n salmon je. Air ada pelbagai jenis jus, teh dan kopi tau.. Semuanya sedappppp belaka..

4. Duty Free Shops


Suka shopping tak???? kakreen suka sangatttt... duty free shops ni boleh jumpa masa nak balik tau.. lepas daripadadah check in & check imigresen tu.. nak beli snack traditional jepun ada macam2 kat sini.. bagi peminat chocolate royce wajib boronggg kat sini tau..


Image credit en. google
Image credit en. google
Image credit en. google

5. Tempat Duduk


Bagi yang flight sampai lewat malam dan tak sempat nak kejar train utk ke bandar.. nak jimatkan duit boleh je lepak tungu first train pagi tu kat area arrival hall Level 2 tu.. ada banyak tempat duduk n kalau nak lelapkan mata di situ pon takde masalah.. just make sure jaga keselamatan barangan masing2, tapi kalau ikut pengalaman kat jepun ni tak risau sangat sebab jarang amat jumpa kes barang hilang semua ni..

Image credit en. google



6. Smoking Area

Di jepun ni nak smoking pon ada tempat special tau.. diorang memang ada sediakan tempat2 khas untuk merokok di tempat2 awam ni.. macam di airport haneda ni semua level akan ada bilik khas untuk uols nak berasap k.. cari je signboard utk tuju ke tempat2 khas ni..

Image credit en. google
Image credit en. google






Jemput Baca: Jejak Tokyo, Jepun - Persediaan


Comments

Popular Posts